- -
UPV
 

Fira del Invents

AERONÀUTICA I AUTOMOCIÓ 


Fórmula Student


Aquest prototip és capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en 3,8 segons, té un pes de vora 225 quilograms i és un dels més competitius en l'àmbit mundial. Creat amb els materials i processos de fabricació més bons, entre les innovacions destaca el monocasc en fibra de carboni amb nucli de niu d'abella d'alumini, el paquet aerodinàmic per a optimar el temps per volta i el sistema de telemetria.


El projecte l'ha liderat l'alumnat de Generació Espontània FSUPV amb la col·laboració de l'Institut de Disseny per a la Fabricació (IDF), CMT-Motors Tèrmics i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED). A més, té el suport d'un gran nombre d'empreses nacionals i internacionals, com ara Gurit, SRG Global, InstantLink o Prototech.


Web Fórmula Student Web Fórmula Student (obri nova finestra)



Hyperloop UPV


HYPERLOOP UPV és un sistema de transport terrestre de passatgers i mercaderies revolucionari que assolirà velocitats de 1.000 quilòmetres per hora i que es presentarà a l'agost a Califòrnia. El sistema va nàixer com a projecte per a la competició internacional d'idees per a desenvolupar el futur del transport que promou Elon Musk, creador d'iniciatives ben reeixides com Paypal, Tesla, SolarCity, SpaceX... L'ha creat un grup d'alumnes de la UPV, coordinats pel professor i investigador del CMT Vicente Dolz.


HYPERLOOP és una idea de transport basat en un sistema de tubs grans al buit pels quals circulen unes càpsules (els pods) similars a les utilitzades en els supermercats per a succionar els diners, però a velocitats de 1.000 quilòmetres per hora i amb capacitat per al transport de passatgers o càrrega. El sistema faria possible connexions industrials importants, com ara entre Algesires i Hamburg en només tres hores, o entre Madrid i París en una hora. Un altre dels grans avantatges que té és evitar les esperes llargues a les zones d'embarcament.


Hyperloopupv Hyperloopupv (obri nova finestra)



Mobile Ecosensor Dron


Mobile EcoSensor és una plataforma que monitoritza en temps real la contaminació atmosfèrica de diferents tipus com ara ozó, CO2 i NO2. La plataforma mostra els valors als usuaris mitjançant una interfície amigable perquè puguen comprendre'n la informació. EcoSensor l'han desenvolupat investigadors del Grup de Xarxes de Computadors del Departament DISCA de la UPV.


EcoSensor s'ha desenvolupat amb l'esquema de crowdsensing, és a dir, el monitoratge el fan de manera distribuïda els usuaris utilitzant sensors específics, i les dades es processen en un servidor central que permet la generació de mapes de pol·lució detallats en una àrea determinada. Com a complement per a zones d'accés difícil, Ecosensor disposa de l'ús de drons capaços de rastrejar fonts de contaminació i, tot seguit, mapar l'àrea circumdant.


La plataforma integra dos elements: un sensor mòbil que pot instal·lar-se en diferents tipus de vehicles (sistema de transport públic, bicicletes, drons, etc.) i un servidor central on s'emmagatzema i processa la informació per a generar mapes detallats de contaminació.


GRC Grupo de Redes de Computadores-DISCA GRC Grupo de Redes de Computadores-DISCA (obri nova finestra)



Dron GPS


Aeronau no tripulada que incorpora un sistema de navegació aèria europeu (EGNOS) d'alta precisió i amb prestacions certificades per l'Organització d'Aviació Civil Internacional (OACI).


El seu objectiu és substituir les aeronaus tripulades en les operacions d'assaig de vol, per a poder validar procediments de les fases d'aproximació i aterratge en aeroports que vagen a utilitzar el sistema EGNOS.


Esta aeronau està desenvolupada pel Departament d'Enginyeria Cartogràfica en col·laboració amb l'Institut de Disseny i Fabricació.


Dep. d'Enginyeria Cartogràfica, Geodèsia i Fotogrametria Dep. d'Enginyeria Cartogràfica, Geodèsia i Fotogrametria (obri nova finestra)
Institut de Disseny i Fabricació (IDF) Institut de Disseny i Fabricació (IDF) (obri nova finestra)



IDF-17


Aquest prototip és capaç de recórrer 1.294 quilòmetres amb només un litre d'etanol, i acaba de quedar classificat entre els 12 primers en la prestigiosa competició Shell Eco-Marathon Europe 2017, celebrada a Londres. Fabricat en monocasc de fibra de carboni, té un pes de 38 kg i un motor de només 25 cc. Aquest projecte ha sigut liderat per alumnes del programa Generació Espontània del campus d'Alcoi i investigadors de l'Institut de Disseny i Fabricació. Té el suport d'empreses i institucions.


Institut de Disseny i Fabricació (IDF) Institut de Disseny i Fabricació (IDF) (obri nova finestra)
Escola Politècnica Superior d'Alcoi Escola Politècnica Superior d'Alcoi (obri nova finestra)





Feria de los Inventos


EMAS upv